Uncategorised

Berichten voor iedereen
Nieuwe leerlingen:
Wij heten de volgende leerlingen van harte welkom en wensen hen veel plezier en succes op de Sint-Petrusschool:
Groep 1-2 Tineke-Lia:
Surafel Nkem
Areg Tadevosyan
Groep 1-2 Joan-Joyce:
Fedde Visbeek
Corona update
Leuke ouders van de Sint-Petrusschool,
Allereerst willen we jullie namens ons allemaal een groot compliment geven voor het oppakken van het schoolwerk met jullie kinderen thuis! Iedereen is lekker bezig en dat met maar een handje vol opstartproblemen! Het is niet niks wat ons allen overkomt en wat er in korte tijd gedaan moet worden om gezin, familie, werk etc etc anders in te richten. Dat vraagt veel improviseren, flexibiliteit, inlevingsvermogen en zal soms gepaard gaan met stress, emotie en we hopen van harte ook met humor.
Het zal u niet verbazen dat al deze emoties ook hier op de werkvloer spelen, geen kinderen, weinig collega’s, een digitale klas, wachtwoorden die zoek zijn, filmpjes die niet laden en thuis is ook alles anders. Ook hier nemen de emoties een enkele keer de overhand, zijn er soms tranen en wordt er gelukkig ook gelachen en koesteren we de zon die deze bizarre dagen verwarmt.
Wees niet te streng voor jezelf en doe de dingen stap voor stap was vanaf het begin ons credo en dat blijft het. Ook jullie willen we dat graag allemaal nogmaals op het hart drukken. Wat misschien helpt is dat de leerkracht in een programma laat zien wat de kinderen dagelijks moeten doen om de kennis op peil te houden. Daarnaast is er een aanbod van dingen die de dag kunnen verlichten, het werk kunnen verrijken, of wat gewoon leuk is om te doen. Niet alles wat er op het programma staat is dus een verplichting, sommige dingen moeten en veel dingen mogen!
Volgende week dinsdag wordt besloten of de school 6 april weer open mag en dat betekent voor nu dat we komende week nog digitaal werken. Elke week proberen we ons meer te bekwamen in het werk met de kinderen en de behoefte om elkaar te zien groeit met de dag. Misschien gebeurt dit nu al in de klas van uw zoon of dochter maar vanaf komende week zal iedere leerkracht een poging doen om via Zoom of op een andere manier u te spreken.
Veel mooi geplande dingen komen deze weken te vervallen, verplaatsen lukt vaak niet. Voor de groepen 8 is het nog spannend en gelukkig nog even weg, hun schoolreis staat gepland begin juni.
Handreiking voor thuis
Het is niet aan ons als school om ons teveel te bemoeien met de impact die het onderwijs op afstand op de thuissituatie heeft. Ieder geeft daar zijn of haar eigen invulling aan. Toch merken we dat er ook wel behoefte is om een handreiking te krijgen over het omgaan met deze voor iedereen nieuwe ervaring. In de bijlage bij deze update vindt u daarom hierover een brief. U kunt ook meer informatie vinden op https://maken.wikiwijs.nl/158912/Les_op_afstand___informatie_voor_ouders
Kids Corona krant
Vanaf 16 maart start My Book Buddy met de Kids Corona Krant, een platform voor en met kinderen. Omdat tot nu toe veel aandacht uitgaat naar de volwassenen en de medisch, economische kant van het verhaal, is er behoefte aan een virtuele plek voor kinderen. Zij kunnen zich in deze krant uiten met zelfgeschreven teksten, tekeningen, foto’s en filmpjes en anderen inspireren. Daarvoor hebben we een aantal spelregels ontworpen waar kinderen zich aan moeten houden. “Het mooiste zou zijn wanneer kinderen aan het eind van de dag even tijd nemen hun bijdrage aan de krant te ontwerpen en in te sturen”, aldus Cathy Spierenburg, “dan liggen de indrukken nog vers in het geheugen”.
Als deze periode afgesloten kan worden en het normale leven weer opgepakt wordt, blijft er een mooi document over waarin inzicht verkregen wordt in het wel en wee van de thuiszittende kinderen en de impact die dat op hen heeft gehad. Een waardevol document voor later voor schrijvers en lezers.
www.kidscoronakrant.nl
Brandweer in de klas
Nelson en Peter hebben in de groepen 7 en 8 een gastles over de brandweer in de verzorgd. De kinderen waren diep onder de indruk! We willen hun via deze weg nogmaals danken voor deze fantastische lessen.
Opschoondag
Op 12 en 13 maart hebben alle kinderen mee gedaan aan de opschoondag Diemen. Na het startsein van de wethouder zijn alle groepen een stukje Diemen gaan opruimen. We willen alle kinderen danken voor hun inzet. Diemen ziet er weer keurig uit.
TSO
Binnenkort ontvangt u via Parro een betalingsverzoek voor de 2de termijn van de TSO. De 2de termijn loopt van 6 januari 2020 t/m 13 maart 2020. Als vanzelfsprekend zal de 3de termijn lopen vanaf het moment de school weer van start gaat.
Het bestuur heeft een overeenkomst met Popeye en met Speel-Inn voor naschoolse opvang.
De naschoolse opvang van Popeye is in onze school. De kinderen van Speel-Inn worden gehaald.
Meer informatie Popeye en Speel-Inn
U kunt zelf contact opnemen met een van deze aanbieders. Alle informatie kunt u vinden op;
Popeye: www.bsopopeye.nl
BSO Popeye biedt opvang aan kinderen van 4 -13 jaar van de basisschool van uw kind. We hebben 6 locaties en deze zijn verspreid door heel Diemen. Alle locaties zijn op loopafstand van de scholen waarvoor wij opvang verzorgen.
Bij BSO Popeye bieden we de kinderen een veilige basis, een plek waar kinderen zich kunnen ontspannen, plezier hebben en zichzelf mogen zijn.
Onze visie is dat de tijd van de kinderen die na schooltijd bij ons komen, vrije tijd is en dat er dus keuze moet zijn in wat ze willen doen. We bieden activiteiten aan en al spelend beleven de kinderen van alles, en leren daardoor veel.
Aan ons de taak om ze daar de ruimte voor te geven en bij te helpen daar waar nodig. Dit door betrokken te zijn, voldoende expertise te hebben en een leuk aanbod te bieden. Plezier is hierbij een belangrijk ingrediënt. Maar zeker ook de emotionele veiligheid. We vinden het belangrijk dat iedereen zich bij ons fijn en vertrouwd voelt, dat ze zich gezien en gehoord voelen en dat je mag zijn wie je bent. Dit geldt voor kinderen, ouders en voor medewerkers.
Bent u geïnteresseerd in één van onze BSO locaties? Kijk op onze website www.bsopopeye.nl voor meer informatie. Heeft u vragen? Neem dan vooral contact met ons op via 020-6994065 of via info@bsopopeye.nl
Speel-Inn: http://www.speelinn.nl/
Speel-Inn Kinderopvang verzorgt na schooltijd én tijdens schoolvakanties buitenschoolse opvang voor kinderen van de Sint-Petrusschool. Locatie ’t Kinderwoud is gevestigd aan de Rode Kruislaan in Diemen. De kinderen worden van school gehaald en na het eten en drinken wordt er binnen en buiten een afwisselend activiteitenprogramma aangeboden waarbij rekening wordt gehouden met de verschillende leeftijden en interesses. De groepen zijn ingedeeld in activiteitenhoeken voor de jongste kinderen, zoals de autohoek, poppenhoek en bouwhoek. Aan de groepsruimtes grenzen aparte activiteitenkamers, zoals de keuken, bioscoopkamer, de sport- en dansruimte en een ruimte met verkleedspullen. Tijdens de vakanties bieden we een speciaal vakantieprogramma aan. We streven ernaar om het zelfvertrouwen van de kinderen te vergroten en hun eigen grenzen te laten ontdekken en verleggen.
Nieuwsgierig geworden? We geven graag een rondleiding! Hiervoor kunt u contact opnemen met de locatiemanager van deze vestiging. Meer informatie is terug te vinden op http://www.speelinn.nl/.
Sommige kinderen gaan naar huis voor de lunch, een groot aantal kinderen blijft op school, bij de tussenschoolse opvang (TSO). De Sint-Petrusschool zet zich in voor een professionele TSO, waarbij een prettig en veilig verblijf voor de kinderen voorop staat. Begeleid door een team van vrijwillige hulpouders, onder eindverantwoordelijkheid van het bestuur, wordt een programma aangeboden om de vrije tijd tussen de middag zo goed en plezierig mogelijk te laten verlopen. Hierbij hoort ontspanning en plezier in een sfeer van verdraagzaamheid en wederzijds respect. Bij voorkeur wordt buiten gespeeld, bij slecht weer kan dit ook binnen zijn. Hiervoor is de ruimte van het schoolgebouw en het speelterrein evenals het juiste materiaal beschikbaar. Bij het begeleiden wordt gewerkt vanuit een positieve houding naar de kinderen.
Contributie
De prijs is € 2,50 per kind per dag. Uw kind maakt gebruik van de TSO op vaste dagen. Deze geeft u aan via het TSO formulier. Voor incidenteel overblijven kunt u via mail doorgeven www.stpetrus.tso@askoscholen.nl .
De facturen worden 4 keer per jaar verstuurd via Parro. Deze dienen binnen 14 dagen te worden voldaan via de betaal link die u via Parro krijgt.
Schooltijden Sint-Petruschool
Tien minuten voor de school begint, kunnen de kinderen de school binnenkomen. We beginnen graag op tijd! Ouders nemen buiten afscheid van hun kind. Om 8.30 uur en 13.00 uur, beginnen de lessen. Wij verwachten dat alle kinderen dan in de klas zijn. Na schooltijd zijn ouders altijd van harte welkom om de klas te bewonderen.
Maandag/Dinsdag/Donderdag/Vrijdag: 8.30- 12.00 uur en 13.00 - 15.00 uur
Woensdag: 8.30 - 12.00 uur
De schooltijden kunnen eventueel een kwartier afwijken in verband met gymnastieklessen. Dit zal alleen voorkomen in bovenbouwgroepen.
Speelkwartier
Voor de groepen 3 t/m 8 is er 's ochtends een speelkwartier waarbij met twee groepen tegelijk buiten wordt gespeeld. De kleuters pauzeren op wisselende tijden.
Schoolzwemmen
Groep 5 krijgt elke dinsdagochtend zwemonderwijs in het Duran-bad in Diemen-Zuid. De les begint om 09:15 uur en eindigt om 09:45 uur. De kinderen gaan lopend naar het zwembad.
Ook de groepen 6 tot en met 8 gaan 1 keer per maand schoolzwemmen. Aan het schoolzwemmen zijn geen kosten verbonden.
Ziekmelden
Als uw kind ziek is of om een andere reden niet naar school kan komen, neemt u voor 8.15 uur contact op met school. U kunt dan de ziekmelding via Parro aan de leerkracht doorgeven.
Stichting Kinderopvang Diemen bestaat uit 2 kinderdagverblijven en twee peuter (ochtend) groepen.
Kinderopvang Diemen
Sinds 1982 bieden zij warme en huiselijke opvang voor kinderen van 10 weken tot 4 jaar. Tijdens een rondleiding laten zij graag zien hoe zij werken en kunt u de sfeer proeven. Meer informatie over Stichting Kinderopvang Diemen vindt u op hun website.
Peuterspeelzaal Het Speelkasteel ontvangt vier ochtenden (woensdag zijn ze gesloten) maximaal 16 peuters in de leeftijd van 2,5 tot 4 jaar.
Voor- en vroegschoolse educatie
Er wordt gewerkt met Uk & Puk, dat is een programma dat gericht is op de stimulering van de taalontwikkeling van jonge kinderen. Tijdens elk thema is er steeds aandacht voor de sociaal-emotionele en motorische ontwikkeling van de kinderen. Daarom wordt er ook wel gesproken over voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Meer informatie over Het Speelkasteel vindt u op de website.
Intern vertrouwenspersoon
Extern vertrouwenspersoon
Onze externe vertrouwenspersoen zijn;
Mevrouw E. Brouwer, telefoon 06-3163 1611 ebrouwer@hetabc.nl •
De heer Arnoud Kok, telefoon 06-21341145 arnoud@cvp-plus.nl
Coördinator Sociale Veiligheid
- klankbord zijn voor directie en leerkrachten m.b.t. sociale veiligheid;
- maakt pedagogisch beleid samen met directie;
- coach voor collega’s bij incidenten en preventie.
- Bevordering van de samenwerking tussen school en ouders;
- Bevordering van kennis en inzicht bij ouders voor wat betreft opvoeding en onderwijs op school;
- Vertegenwoordiging van de ouders in het overleg/ samenwerking met het schoolteam, schoolbestuur en de medezeggenschapsraad.
Contact met de Ouderraad
Vrijwillige ouderbijdrage
In de jaarvergadering van de Ouderraad is de vrijwillige ouderbijdrage voor het schooljaar 2024/2025 vastgesteld op:
De gelden worden ieder jaar besteed aan activiteiten op school die niet met leermiddelen te maken hebben, zoals:
- Sinterklaasfeest - aanschaf cadeaus, bijdrage voor surprises en bezoek Sinterklaas en Pieten
- Kerstviering - betreft versiering van de tafels in de klas en drinken voor de kinderen tijdens het kerstdiner en de ouders op het schoolplein
- Excursies - bijvoorbeeld toegang/entreekosten Muiderslot, Tropenmuseum, Anne Frank museum, Rijksmuseum, Artis etc.
- Voorleesontbijt – versnapering voor de kinderen
- Pasen - paaseitjes
- Eenmalige extra's voor de school zoals de digitale schoolbel, toneelverlichting, uitbreiding van de huidige geluidsapparatuur voor het verbeteren van de kwaliteit van de musical, de Kerstviering, het leerlingenconcert en de playbackshow.
- Kyra Somers -namens de ouders(Voorzitter)
- Sushma Rambaran-namens de ouders
- Joan Stevense -namens de leerkrachten
- Trees Konijn -namens de leerkrachten
Wat doet de MR?
Instemmingsrecht en adviesrecht MR
MR en directie
Vragen aan de MR?
Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad
Binnen ASKO worden een aantal zaken op stichtingsniveau besproken, de GMR is daarbij gesprekspartner voor het schoolbestuur. Meer informatie over die GMR vindt u hier.
E-mailadressen team:
Manon Luif: m.luif@askoscholen.nl
Annette van der Meijden: a.vandermeijden@askoscholen.nl
Tineke Mens: t.mens@askoscholen.nl
Lia Bakker: lia.bakker@askoscholen.nl
Joan Stevense: j.stevense@askoscholen.nl
Joyce Passenier: j.passenier@askoscholen.nl
Karin Degenkamp: k.degenkamp@askoscholen.nl
Yvonne Nijbroek: y.nijbroek@askoscholen.nl
Willeke Vermeulen: w.vermeulen@askoscholen.nl
Nina Beuker: n.beuker@askoscholen.nl
Merel Geene: m.geene@askoscholen.nl
Monique Engelmoer: m.engelmoer@askoscholen.nl
Jardo Zwaaneveldt: j.zwaaneveldt@askoscholen.nl
Veena Goerdin: v.goerdin@askoscholen.nl
Enneke Fukking: e.fukking@askoscholen.nl
Anja Holtkamp: a.holtkamp@askoscholen.nl
Yelke van Vree: y.van.vree@askoscholen.nl
Sybran Weijer: s.weijer@askoscholen.nl
Liza Huizer: l.huizer@askoscholen.nl of stpetrus.directie@askoscholen.nl
Anneke Baaij: a.baaij@askoscholen.nl of stpetrus.ib@askoscholen.nl
Maaike Rundberg: m.rundberg@askoscholen.nl of stpetrus.administratie@askoscholen.nl of stpetrus.tso@askoscholen.nl
Chan Briedjlal: c.briedjlal@askoscholen.nl
Hiltje Schuller: h.schuller@askoscholen.nl
Els Enthoven: e.enthoven@askoscholen.nl
Jan Verhagen: j.verhagen@askoscholen.nl
Onze school is onderdeel van ASKO. Meer informatie over ASKO en eventuele vacatures vindt u op de website www.askscholen.nl.
Het volgen van de ontwikkeling van de kinderen
De kern van ons onderwijs wordt gevormd door de gedachte dat elke leerling uniek is, maar dat betekent niet dat elke leerling ook een eigen leerprogramma krijgt. We groeperen leerlingen op basis van overeenkomstige kenmerken en behoeften. Dat doen we om twee redenen: enerzijds is leren een sociaal proces, anderzijds weten we dat té geïndividualiseerd onderwijs een negatieve invloed heeft op de leer- en sociale opbrengsten.
Onafhankelijke toetsen
Op de Sint-Petrusschool worden vanaf groep 3 op een aantal momenten in het jaar bij de leerlingen landelijk genormeerde toetsen afgenomen. Het betreft de Citotoetsen voor lezen, spelling, rekenen/wiskunde, begrijpend lezen en woordenschat. De uitslagen van deze toetsen geven een redelijk objectief beeld van de leerprestaties van de kinderen en worden vastgelegd in ons leerlingvolgsysteem. De individuele resultaten worden door de interne begeleider (IB’er) en de groepsleerkracht besproken. Als daartoe aanleiding is, worden de prestaties van een leerling in een breder verband besproken.
Ouders hebben recht op inzage in het dossier en het leerlingvolgsysteem. Omwille van de privacy moet een aanvraag daartoe altijd tijdig kenbaar gemaakt worden.
Met behulp van het leerlingvolgsysteem proberen wij de leerlingen op de hierboven vermelde leergebieden zo nauwkeurig mogelijk te volgen. Maar naast dit systeem zijn vanzelfsprekend de ontwikkeling en de resultaten van de kinderen in de groepen zeer belangrijk. Behalve het geven van waarderingen voor het gemaakte werk, vinden wij het ook heel belangrijk kinderen tijdens hun werk te observeren. Ook de sociaalemotionele ontwikkeling van kinderen wordt gevolgd tijdens de schoolloopbaan.
Visie Sint-Petrusschool
Kennismaken met de Sint-Petrusschool?
Aanmelden
U kunt uw kind aanmelden op de Sint-Petrusschool vanaf de geboorte. Dit kunt u doen door u aan te melden voor een rondleiding op de Sint-Petrusschool. Aan het einde van de presentatie krijgen de ouders een aanmeldformulier.
Kom naar een informatieochtend! De data voor schooljaar 2024-2025 zijn:
- Dinsdag 1 oktober 2024, 09.00-10.00
- Dinsdag 5 november 2024, 09.00-10.00
- Dinsdag 3 december 2024, 09.00-10.00
- Dinsdag 7 januari 2025, 09.00-10.00
- Dinsdag 4 februari 2025, 09.00-10.00
- Dinsdag 11 maart 2025, 09.00-10.00
- Dinsdag 8 april 2025, 09.00-10.00
- Dinsdag 13 mei 2025, 09.00-10.00
- Dinsdag 17 juni 2025 09.00-10.00
Wij kunnen maximaal 10 ouderparen ontvangen.
Hieronder kunt u zich aanmelden voor een informatiebijeenkomst voor nieuwe ouders bij ons op school. Kies daartoe een datum:
Als uw kind ongeveer 3,5 jaar is neemt de school contact met u op.
In het geval dat er sprake is van een erg groot aantal aanmeldingen, zullen we een wachtlijst aanmaken. Mocht uw kind een oudere broer of zus op school hebben, dan komt uw kind met voorrang in aanmerking voor plaatsing.
Voor de overige kinderen hanteren we de volgorde van aanmelding voor het in aanmerking komen van plaatsing, waarbij we nog rekening houden met criteria als de hulpvraag van het kind en de verdeling meisjes en jongens in een klas.
De ouders van de kinderen die in aanmerking komen voor plaatsing worden uitgenodigd voor een intakegesprek. Na dit intakegesprek volgt de officiële inschrijvingsprocedure en ontvangt u het inschrijfformulier en bijbehorende documenten.
Zodra we het inschrijfformulier en de bijbehorende documenten voleldig ingevuld en ondertekend van u hebben ontvangen, maken we de inschrijving formeel.
Vervolgens wordt er ongeveer 6 tot 4 weken voor de 4e verjaardag van uw kind door de toekomstige leerkracht contact met u opgenomen om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek wordt besproken wanneer uw kind kennis kan komen maken en kan komen wennen tijdens zogenaamde ‘wen-ochtenden’.
Heeft u na de informatieochtend nog vragen over de aanmeldingsprocedure voor kinderen die nog 4 jaar moeten worden, kunt u contact opnemen met Marieke Bouber onze internbegeleider : m.bouber@askoscholen.nl .
Het kan zijn dat u uw kind op latere leeftijd aanmeldt, omdat u van school wilt veranderen, bijvoorbeeld vanwege een verhuizing. Als er voldoende plaats is in de groep waarin uw kind zou moeten komen, leggen wij altijd eerst contact met de school waar uw kind nu is ingeschreven. Wij vragen aan deze school informatie over:
de vorderingen van uw kind;
het huidige niveau van uw kind;
of er een nader onderzoek heeft plaatsgevonden of dat een dergelijk onderzoek is geadviseerd;
of er een advies is voor verwijzing naar een school voor speciaal basisonderwijs of speciaal onderwijs;
in welke groep uw kind geplaatst dient te worden na een eventuele overstap.
Nadat wij van de vorige school een onderwijskundig rapport over uw kind hebben ontvangen nemen wij, indien nodig, nog zelf wat toetsen af voor een goed beeld van de leerling. Vervolgens nemen wij een besluit over plaatsing.
Op dit moment hebben we alleen nog plek in groep 3. Mocht er een plek vrij komen in een andere groep zullen we dat hier opnieuw melden.
Voor meer informatie over toelating op latere leeftijd kunt u contact opnemen met Marieke Bouber (intern begeleider) via m.bouber@askoscholen.nl.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus vel nulla id nulla sodales eleifend quis vel mauris. Nulla hendrerit tincidunt ultrices. Quisque scelerisque tempus ligula, et facilisis augue luctus id.
Subtitel (H2)
Cras dui ipsum, vestibulum sit amet tellus in, pharetra pulvinar felis. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Sed euismod, risus a porta laoreet, nibh felis tempus neque, in fermentum risus nisi vel augue.
Subtitel (H3)
Nunc sit amet diam eget nunc gravida lacinia non vitae nulla. Sed posuere gravida nibh, a commodo ante ornare sit amet.
Ongenummerd lijstje
- Item 1
- Item 2
- Item 3
Genummerd lijstje
- Item 1
- Item 2
- Item 3
Subtitel (H4)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus vel nulla id nulla Linkje sodales eleifend quis vel mauris. Nulla hendrerit tincidunt ultrices. Quisque scelerisque tempus ligula, et facilisis augue luctus id. Dik gedrukte tekst Cras dui ipsum, vestibulum sit amet tellus in, pharetra pulvinar felis. Cursieve tekst Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas.
Bedankt voor je sollicitatie. Wij nemen je bericht zo snel mogelijk in behandeling.
Als je een nieuw artikel wilt toevoegen op de website klik je op het bovenstaande tabblad: 'Maak een nieuw artikel'.
Nu kom je in een nieuw werkblad. Als eerste klik je op het tabblad 'Inhoud'. Hier bedenk je een titel voor het artikel en kies je de categorie waar het artikel in moet komen te staan.
Wanneer je een foto en/of link wilt toevoegen, ga je naar het volgende tabblad: 'Afbeeldingen en links'. Klik op 'Selecteer' voor het toevoegen van een foto.
Wanneer je deze stappen hebt doorlopen klik je op 'Opslaan' onder aan de pagina.

Contactgegevens Sint-Petrusschool
ASKO
Bezoekadres: Anderlechtlaan 1, 1066 HK, Amsterdam
Postadres: Postbus 87591, 1080 JN Amsterdamerdam
Telefoon (020) 301 38 88
E-mail: info@askoscholen.nl
Of neem contact via ons op via dit formulier:
Kernwaarden Sint-Petrusschool
Meer weten over onze school? Bezoek een van onze informatieochtenden!
Bedankt voor het achterlaten van uw contactgegevens. Wij nemen uw bericht zo snel mogelijk in behandeling.